Raport z "American Week"
Dbając o rozwój kompetencji językowych naszych uczniów, dążymy do przedstawienia podobieństw oraz różnic kultur krajów posługujących się językiem angielskim aby wykraczając poza granice formalne języka oraz struktur gramatycznych pomóc pogodzić język "szkolny" z "żywym" uwarunkowanym kulturowo narzędziem komunikacji. Uczniowie mieli okazję poznać ciekawostki geograficzne oraz historyczne USA. Jako samodzielną prace projektową poszukiwali ciekawych postaci historycznych.
  
Uczniowie starszych grup zapoznali się również z literaturą " Lost Generation" i wielkiej powieści Scotta Fitzgeralda "Wielki Gatsby" oraz jej adaptacji filmowej w wersji oryginalnej. Uczniowie młodszych grup mieli okazję odbyć wirtualną podróż do Nowego Jorku za pomocą zabawki roku 2016- Google View Master czyli technologii 3D. Zabawa oraz nauka to najlepsze połączenie w nauczaniu języka w grupach młodszych, co pozwala nam przedstawić język angielski nie tylko jako przedmiot szkolny, ale również jako narzędzie do porozumiewania się w grupie rówieśniczej. Na zakończenie tygodnia, uczniowie ćwiczyli porozumiewanie się w restauracji. Zamawianie ale również przygotowanie pysznych hot dogów było smakowitym zwieńczeniem zmagań  konkursowych.
Szkoła językowa Yellow Language School sukcesywnie udoskonala techniki nauczania języka angielskiego, wykorzystując przy tym najnowsze trendy multimedialne oraz pomoce naukowe co zapewnia jakość kształcenia na najwyższym poziomie oraz motywuje uczniów do poznawania języka oraz innych kultur.
W bieżącym roku szkolnym, w szkole językowej Yellow Language School obchodzono Tydzień Kultury Stanów Zjednoczonych. Tydzień lekcji kulturowych mających na celu zapoznanie uczniów nie tylko z tłem historycznym, ciekawostkami geograficznymi oraz kulturą USA ale również przedstawienie języka jako "żywej struktury", która nauczana na tle kulturowym pomaga uwrażliwić młode pokolenie na inne kultury. Dlatego też kompetencja interkulturowa jest niezwykle istotna obok kompetencji językowej oraz komunikacyjnej.